Vysvětlivky k termínu - Obvyklá dodací lhůta.

07. 09. 2010


Naším zájmem je dodat zboží řádně a včas tak, aby zákazník byl s deklarovanými termíny předem srozuměn a pokud už má dojít k posunu dodacího termínu (což je celkem běžné viz dále), pak je naším zájmem aby zákazník byl řádně a včas informován a měl možnost se rozhodnout zda vyhledá jiné řešení, nebo zda na dodání v posunutém termínu vyčká.

A - Nemáme-li položku aktuálně skladem viz pozn. 1), pak dodací termín dané položky závisí výlučně na výrobných, či dodacích možnostech výrobce, nebo distributora. Vzhledem k tomu, že v současnosti neexistuje nástroj, jak v takovém případě termín dodání garantovat, pak na počátku používáme výraz "obvyklá dodací lhůta". Tato "obvyklá dodací lhůta" je vypočítávána z dodacích lhůt předchozích objednávek dané položky. T.j. uvedením např. "Obvyklá dodací lhůna 10 dnů" je míněno, že  danou položku v uvedené lhůtě 10-ti dnů zákazníkovi "obvykle" dodáme. Jakmile výrobce, či distributor po našem objednání zboží přesný termín dodání dané položky zveřejní, je konkrétní den dodání obratem zákazníkovi předán prostřednictvím automaticky generované emailové zprávy.

Na vysvětlenou je třeba současně uvést situace, kdy výrobce, či distributor zboží v tzv. "obvyklé dodací lhůtě" NEDODÁ:

B - Tuzemská výroba: Výroba svítidel je v tuzemských podmínkách v naprosté většině malosériová, na manufakturním systému výroby. Dále, tuzemští výrobci až na ojedinělé případy kompletují svítidla výlučně dle jednotlivých objednávek obchodníků, t.j. výrobce svítidel až na výjímky nevyrábí zboží na sklad. Pokud tuzemskému výrobci pro zkompletování zboží chybí komponent, nebo výroba je aktuálně např. v důsledku sezónního výkyvu přetížena, pak zcela běžně dochází k posunu termínu dodání, který na základě potvrzení výrobce zákazníkovi obratem sdělíme. V případě tuzemské výroby bývá nejčastější posun termínu cca 10 dnů.

C - Zboží ze zahraničí: V případě zboží ze zahraničí, kde většina zejména levného (levné = většinou míněno do ceny 5.000,- Kč) zboží pochází z Číny, pak pokud dojde k vyprodání položky v centrálním skladu pro EU (který je v naprosté většině případů leží mimo území ČR), pro který platí  tzv. "Obvyklá dodací lhůta", se čeká na naskladnění chybějící položky z Číny. V případě naskladňování z Číny, může být posun termínu týden, ale i několik měsíců, v závislosti na tom zda se položka již z Číny expedovala, popř pokud ano, kde se aktuálně nachází kontejner se zbožím na trase mezi Čínou a EU.

D - Dodatečné vyřazení položky z nabídky po jejím objednání zákazníkem: V souvislosti se zbožím zejména čínského původu je třeba rovněž dodat, že zcela běžně ze strany distributorů dochází bez jakéhokoli předchozího upozornění ke zrušení položek standardně uvedených v sortimentu distributora (nejde o výprodej či akce). K tomto dochází i přes to, že jsme s distributorem třeba v denním jak telefonickém, tak písemném kontaktu (t.j. není důvod nebýt o chystaném vyřazení položky distributorem předem informován). Tyto případy bohužel zjitíme až v okamžiku objednání zboží viz pozn 1), kdy distributor po našem objednání následně oznámí, že ikdyž je položka v aktuálním katalogu a položka je zahrnuta třeba i v před několika dny vydané poslení verzi ceníku, zboží již dostupné není a nebude. Nejčastějším důvodem neoznámení vyřazení položky z nabídky předem, je snaha distributora o doprodání položky v co nejkratším termínu, pokud z nějakého důvodu uvažuje o jejím definitívním zrušení z nabídky = distributor se na venek tváří, že položka je (a i nadále bude) standardně v nabídce. Pokud by distributor zrušení položky ze sortimentu avizoval předem, pak by obchodníci položku přirozeně vyřadili z nabídky a doprodání by se vlastně týkalo jen obchodníků, kteří vyřazení zboží z nabídky z nějakého důvodu nezaznamenali.

--

Pozn. 1): Na rozdíl od konkurence (která velmi často uvádí, že "zboží je skladem", ale zároveň (byť jen malým písmem) zapomíná dodat, že je míněno "skladem u distributora" kde sklad distributora leží třeba 1000km daleko mimo území ČR) se netváříme, že většinu zboží vedeme skladem. Zboží kromě úzkého okruhu položek NENASKLADŇUJEME záměrně. Důvodem je skutečnost, kdy výroba svítidel je jak v tuzemsku, tak v zahraničí malosériová a jednotlivé série se často od sebe drobně liší (drobná změna detailu zpracování ve výrobě mezi jednotlivými sériemi, odchylka lesku povrch, zabarvení atd.). S odkazem na manufakturní způsob výroby svítidel jak v ČR, EU, tak i Číně, pokud zákazník do své realizace potřebuje více ks svítidel, pak abychom zajistili jednotný vzhled celé dodávky, objednáváme v naprosté většině případů všechny položky dané objednávky z jedné výrobní série. Většina dodacích termínů námi dodávaných nejběžnějších položek je s termínem dodání 10-14 dnů. Pokud kupující plánuje s minimálním předstihem, pak naše dodací lhůty vyhoví potřebám většiny zákazníků. Odměnou kupujícímu je oproti zboží vedenému jinde skladem (třeba v hypermarketech), nízká cenová relace a vzhled jedné výrobní série.

Známé úsloví: "Čas se bojí jen pyramid." lze doplnit: ".. a dodacích termínů v oboru osvětlení." Na tom nic nemění ani současná elektronická doba rychlé online komunikace, kdy se svítidlo buď kompletuje buď jednotlivých objednávek, kde jakýkoli výpadek dílu odsune konečnou kompletaci produktu, nebo se položka hromadně naskladňuje z Číny.


A-LIGHT s.r.o.
Vranovská 1226/94
614 00 BRNO 
Česká republika 

IČ: 27072738
DIČ: CZ27072738
Výpis OR: KS v Brně, odd C, vl.: 50052
IČ provozovny dle zákona: 227/2009Sb, čl.: XXII, bod i,: 1000189538 
IČ stálé provozovny provozovny eet: 11
IČ virtuální provozovny eet: 31

url provozovatel: www.svetlo-svitidla-osvetleni.cz
e-mail: info@svetlo-svitidla-osvetleni.cz

tel.: +420 545 213 267 

Provozní doba:
Výdej a expedice objednávek: Po-Pá 7.30-16.00 hodin.
Parkování v areálu firmy.

Mapa: najdete nás zde
gps: +49° 12' 39.28", +16° 37' 45.87" cca 30 m severně od křižovatky ulic Vranovská / Lieberzeitova.
Parkování pro zákazníky v areálu firmy.

Prodejna svítidel Brno

Prodejna svítidel Brno
Interiér prodejny Vranovská 94, Brno.

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně on-line; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.